شعر ها ناقص

لطفا کمک کنید تا کامل شن

شعر ها ناقص

لطفا کمک کنید تا کامل شن

آخرین مطالب

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وراثت شیرین

زمانایی که در سفرم بهترین موقعست برای من تا بنویسم.نوشتنو دوست دارم،قبول دارم نوشتنم خیلی بده ولی برای دلم مینویسم تا وقتی پیرتر شدم بیام اینجا و برای هر پستی که نوشتم ۵ دقیقه بخندم خیلی هم سخت و بلند بخندم و به فرزندم هم اینکارو یاد میدم تا اون هم بخنده و همین کار رو ادامه بده.

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

تنهای زیبا

خیلی از اطرافیانم در دوران تحصیل میگفتن بیشتر بیا خوابگاه تا تنها نباشی تو خونه و با بقیه باشی!درد واقعیم از اینجا بودش که با وجود اینکه به خیلیا سلام میکردم ولی نمیشناختمشون حتی اونایی هم که تو دبیرستان باهاشون بودم هم ازتون خبر دارم میدونم چه کارا کردید و چه وضعی دارید حتی میدونم پشت سرم چه حرفا میزنید ولی شما خبر دارید علاوه بر جراحی که بهتون گفته بودم که اصلا سرپایی بودش 48 ساعت هم تو بیمارستان بودم سه هفته هم تو خونه باید تحت مراقبت میبودم اصلا یک ماه نرفتم دانشگاه اصلا متوجه شدید من نبودم حتی یه زنگ هم نزدید به من حق بدید. حتی اون موقع هم که تو خوابگاه بودم به من زنگی نمیزدید چرا باید بر میگشتم؟

درس خوندنم به من دانش داد ولی بیماریم

ولی بیماریم به من صبر یاد داد

بیماریم به من عشق یاد داد

بیماریم به من افکار جدید یاد داد

زندگی رو                 به من یاد یاد داد

ولی الان 6 ماه آمپول هایی رو که باید به خودم میزدم نمیزنم دارو هام شده قرص یه خورده اذیتم میکنن ولی بهتر از آمپول زدنه.الان بزرگ تر شدم دو سال گذشت ولی به اندازه ۲۰ سال عقلی بود(رو هوا نمیگم تست های تعیین سن عقلی هستش روانشناسم گفت بده بعد دید ۴۴ سالمه خیلی نگران شدش :-)) الانا یه خورده بزرگتر شدم و بزرگتر فکر میکنم

و با بقیه بهتر ارتباط بر قرار میکنم برا همینه بیشترتون میآید با من درد و دل میکنید. 

چون من سعی میکنم برای شما یه دوست خوب باشم ولی نمیدونم شما چرا انقدر نسبت به بقیه گارد میگیرید!:-( 

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

ایده آل

بی نقص بودن تو زندگی غیرممکنه و اگر هدفتوتونو در زندگی به اهداف کوچکتر نشکنید مطمینن هرروز ناامید تر میشید.تازه این نصف ماجراست نیمه دیگش به نحوه برخورد شما به حوادث روزگار بر میگرده.با توجه به شرایط فعلی میدونم به احتمال زیاد یه مهره سوخته ام ولی هنوز تلاشمو میکنم اگر هم شکست خوردم میدونم هنوز گزینه های زیادی برام وجود داره. اگر هم گزینه ای وجود نداشت (خیلی باحالم)خوب کاری نداره یه گزینه میسازیم!!!:-) 

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

طوفان موج اول

الان وسط طوفان دانشگاه بودیم.تا الان خیلی کشته دادیم(جوک).الان درست وسط میانترم هاست و باور کنید یا نه اخلاق دانشجو ها تو این زمان خیلی فرق میکنه و من متحیرم.یکی از امتحانام نتیجش اومده 60 نفر تو یه کلاس شدن یه چیزی از 2.5 تا 19.5 با میانگین 11.55 .خیلی جالب نیستش؟من خیلی حال کردم وقتی نتایجو دیدم.من 17 شده بودم و اصلا هم به خودم بابت این نمره افتخار نمیکنم ولی خیلی دوست دارم با اون ذهنی که تونست نمره top رو به دست بیاره ملاقات کنم.چه چیزی باید بین من و اون شخص متفاوت باشه؟از خودم میپرسم آیا اون شخص راجع به مسائل زندگی از اون چیزی که من میدونم خبر داره یا نه یا ببینم اصلا دغدغه اصلیش تو زندگی چیه؟

اغلب دغدغه های اصلی تو جایی مثل شریف زیاد متنوع نیستش،اصلا بذارید براتون بگم:

1-معدل

2-اپلای(پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی)

3-بیرون رفتن از این کشور(که در واقع اپلای پوششی بر این موضوعه)

4-شغل

5-درآمد

6-پذیرفته شدن توسط جامعه علمی و حتی عادی

7-دین(ظاهرا باید این رو هم لحاظ کنیم)

8-عشق مجازی


سال اول که اومدم دانشگاه خیلی بهم سخت گذشت،درسا برام راحت بودنا ولی دانشگاه برام اون مفهومی که تو ذهنم بود نداشت،حتی وقتی یکی از فامیل هام که حال منو از روی صورتم دیده بود گفت" مشکلی پیش اومده غمگین به نظر میای".منم بهش گفتم "چیزی نیست فقط دانشگاه اون چیزی که فکر میکردم نیستش" و اون هم بدون معطلی گفتش "میدونم چی میگی،واقعیت هم همینه دانشگاه چیزی جز ادامه دبیرستان نیستش".

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰
کاملا معلومه تحت تاثیر این سریال قرار گرفتم.سریالی که از واقعیات روابط پرده بر میداره و میبینیم اوضاع خوب نیستش!!!!.عوامل سریال خیلی تصمیم داشتن سریال خوبی از آب در بیاد و به طور قاطع موفق هم شدن.این سریال پیچدگی روابط بین انسان هارو به خوبی نشون میداد و در عین نشان دادن لذت های فانی، بعد دیگر زندگی یعنی مرگ رو هم به خوبی نشون میداد.در کل دیدن این سریال باعث شد با خودم فکر کنم اگر به جای ایران جای دیگه ای متولد شده بودم چه اتفاقی برام میفتاد؟؟
سوال سختیه،آیا حقیقت رو پیدا میکردم؟،با توجه به شناخت درونی خودم میگم به احتمال زیاد نه.یه طورایی احساس میکنم ایرانی بودنم موهبتی هستش که به من داده شده اما نمیتونم این مسئله رو قبول کنم،بلکه باید به ورای این اندیشه دست پیدا کنم تا لااقل با خیال راهت بمیرم.
واقعا وقتی به مسئله مرگ فکر میکنم دوست دارم طوری زندگی کنم که وقتی "فرمان یافتم" با خیال راحت این دنیا رو ترک کنم اما با گذشته پرگهرباری که داشتم میدونم جبران کردن و استغفار به یه روز و دو روز نیست و این اندیشه اذیتم میکنه که شاید قبل از رسیدن به هدفم تموم بشه.
به نظرم تو این دنیا باید خنثی باشیم،نباید شاد باشیم و نباید غمگین،نباید ناامید باشیم و نباید امیدوار باشیم،نباید خیلی حرف بزنیم و نباید خیلی سکوت کنیم.ولی از یه طرف دیگه باید فکر کنیم و نباید هوشیاریمون رو از دست بدیم،باید سختی رو تحمل کنیم و نباید از مسئولیتمون استعفا بدیم.
به نظر خیلی پیچیده میاد و واقعیتش هم همینطوریه.
ولی من از مسائل پیچیده خوشم نمیاد برای همین سعی میکنم روابط رو ساده تر کنم و شکست میخورم.
شاید باید ظرفیتمو ببرم بالا.به قول یه روحانی باید با ظرفای بزرگ بیاید مجلس.
  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

تفکر اشتباهی

از صبح تا حالا میخوام یه چیزی بنویسم اما منطقم اجازه نمیداد حرف احساسی بزنم.برا همین دوصفحه انتقاد نوشتم و همشو پاک کردم،انگار که اصلا از قبل چیزی وجود نداشت.

اتفاقاتی که  طی زلزله اخیر در غرب کشور افتاده و نحوه برخورد با این مسئله و طرز تفکر عده ای کثیر و مدیریت بحران چنین مسئله ای رو اعصابمه.و سوال اصلی که در ذهنم مطرح میشه اینه که چرا ما از مدیرامون توضیح نمیخوایم؟

سخنرانی معروف آب و برق مجانی حضرت امام به خوبی تصویر ذهنی امام رو نسبت به انقلاب نشان داد.امام نگران بعد معنوی انسان ها بود .حدود 40 سال از انقلاب میگذره.و نظر شما راجع به بعد معنوی انسان های امروزی چیه؟

مسکن مهر رو یه کسی گفت درست میکنیم و به افراد کم درآمد تخصیص میدیم.جالبه بدونید ایشون اولین کسی نبوده که به این نتیجه رسیده حتی تو آمریکا هم اون هم خیلی وقت پیش همچین چیزی عملی شد اما چند سال بعدش زدن هر چی ساخته بودن رو خراب کردن چون متوجه شدن اون برج محل اصلی برای خرید و فروش مواد مخدر شده.بدون در نظر گرفتن تاریخ پروژه ای رو تصویب کردن و بودجه ای رو بهش اختصاص دادن پروژه ای که دوستان میتونست خرج سرمایه گذاری در این مملکت بشه صرف ساخت و ساز شد و نتیجه اش در زلزله های اخیر معلوم شد و من این حق رو دارم و تاکید میکنم این حق رو دارم که بپرسم بنده خدا این همه پول خرج کردی اشکال نداره که از بیت المال برداشتی چرا نگفتی محکم تر بسازن؟مگه جون قشر کم درآمد برات مهم نبود؟اینجاست که بوی سیاست،دروغ و کلک میاد وسط و میفهمیم که ما مهم نبودیم  جلب نظر ما مهم بود.

از همه بدتر یه عده هستن که میگن مگه این صحبتا الان مهمه یه عده دارن میمیرن باید بریم کمک این صحبتا باشه برا بعد.دوست عزیز میدونم به زمان حال فکر میکنی ولی اگر این طرز تفکر اصلاح نشه باز هم این اتفاق میفته.آقا اصلا همین پلاسکو کسی خبر داره مسئولیتش به عهده چه کسی افتاد یا همون معدن یورت کسی خبر داره مقصر کی بود؟

من هیچ تمایل سیاسی خاصی ندارم و به حرف هر کسی گوش میکنم و فکر میکنم،سبک سنگین میکنم و بعد نتیجه گیری میکنم بدون اینکه شخصیت طرف برام مهم باشه،به عبارت دیگه حرف خوب،خوبه، حتی اگه از زبان ابلیس باشه.

هیتلر حرف خیلی خوبی میزد میگفتش بزرگترین سرمایه یه کشور مردمانش هستن با تکیه به همین حرف پیشرفت آلمان رو تا قبل از جنگ جهانی دوم میتونید ببینید امروزه آلمانی ها از هیتلر متنفرند ولی خبر ندارن صنعتی که الان به عنوان قدرت سوم اقتصادی دارن بر پایه همون مرده هست.


مثل سرمایتون با مردمتون رفتار کنید از سرمایتون تو بهترین و سودآورترین بانک ها و پروژه ها استفاده کردید تا بیشترش کنید،با مردمتون چه کردید؟

----------------------

پ.ن:خیلی سعی کردم احساساتیش نکنم ولی شرمنده.

پ.ن:اگر کسی خبر داره که مسئولیت خون هموطنانمون تو یورت و پلاسکو به عهده چه کسیه  به ما هم بگه.

پ.ن:این روز ها به دعای خیرتون نیاز دارم.

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

زندگی شماره ۷

دیدگاهم نسبت به زندگی بعد از دو سال دوره درمان دگرگون شده.از یه آدم حساس ، بی نظم و شکننده به موجودی قوی تبدیل شدم . نمیگم انسانی قوی چون میدونم هنوز به مقام انسانیت نرسیدم باید برای اونم کم کم برنامه بریزم.

اگر کسی هدفی تو زندگی داشته باشه و باور کنه که برای اون هدف تو این جهان خلق شده زندگیش عوض میشه،این روزا به جای اینکه دیر وقت بخوابم به موقع میخوابم تابه جای اینکه صبح دیر از خواب بلند بشم زودتر از خواب بلند بشم تا صبحونمو کامل بخورم تا به جای اینکه سر کلاس خسته و خواب آلود باشم سرحال تر باشم

و بعدش با چنان عطشی درس میخونم که یادم میره ساعت چنده حتی ممکنه دیرتر بگیرم بخوابم باید یادم باشه

ما نمیپرسیم و شکایت هم نمیکنیم که چرا اینطور شد بلکه رویا پردازی میکنیم ، فکر میکنیم و عمل میکنیم تا بیشترین سود رو از زمان حاضر بگیریم

  • میلاد ساده