شعر ها ناقص

لطفا کمک کنید تا کامل شن

شعر ها ناقص

لطفا کمک کنید تا کامل شن

آخرین مطالب

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چجوری؟

به تمام وسایلی که تو خونم هست نگاه میکنم تمامی این وسایل میتونستن ساخت داخل کشور باشن اینطوری یکی از هم وطن هام میتونست شانس بیشتری برای کار کردن داشته باشه مثلاً این کاغذ کتاب ها، کتاب هایی که مطمئنم از یه دستگاه چاپ تولید شده در خارج اومدن مسماً فروشش برای وارد کننده سود خوبی داشته یا ماکروویوی که دارم اونم خارجیه، حتی آیفونی که درباز میکنه هم طراحی و ساخت کره هستش، مامی که هر روز صبح استفاده میکنم تو ترکیه ساخته شده، موبایلی که دارم تو فنلاند طراحی شده تو چین ساخته شده، لپتاپم خارجیه مطمئنما دستگاه هایی که تیرآهن رو شکل میدن تا این آپارتمان رو بسازن اونم از خارج اوردن، ماشین حسابم، اون چرخ خیاطی که لباسم رو دوخته، اون دارو هایی که ماهی یک میلیون پولشو میدم و ... .

اونقدر میتونم براتون این لیستو ادامه بدم تا بفهمید از ریز تا درشت مملکت از خارج میاد. یاد کتاب تاریخ دوران راهنمایی می افتم وقتی نوبت عملکرد رضاخان پهلوی تو صنعت میشه میگه اکثر کارخانه جات توسط مهندسان آلمانی ساخته و راه اندازی میشد. نگاهی به چپ و راست میکردم، کسی که مملکت رو از سلسله ای گرفته که اونقدر پادشاهش فقیر بوده که قسمتی از خاک سرزمین رو اجاره میده، دانشگاهی که هنوز تاسیس نشده و قحطی بزرگی بعد از جنگ جهانی اول دامنه کشور رو فرا گرفته از نظر من خروجی مطلوبی داشت ولی کسی که بعد 40 سال حکومت و تثبیت قدرت و تثبیت جایگاه اقتصادی امروز ما رو به این جایگاه کشونده لایق یه پرسشه

اونم اینکه چجوری تونستی؟


*من طرفدار هیچ کسی نیستم*

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

عجیبه

عجیبه

من بدون فیلتر شکن به همه جا وصل میشم

شما هم اینطوریه؟

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

شنبه 21 مهر

شنبه هم گذشت و آنچه ماند یک امید تازه بود.
امیدوارم سلامت باشد و خندیدن براتون راحت باشه.
امروز جزء معدود روزهایی از زندگیم بود که با صدای برخورد بارون به پنجره از خواب بلند شدم اونم ساعت 1:30 بامداد.قطعا خوابم به هم ریخته. از اون روزاست که از خودت میپرسی چه بدبختی هستی که هیچ یار و همراهی نداری.D:
شنبه هم یه روز خوب بود راضی بودم. بعد 6 ساعت کلاس دیگه خوابم برد و فقط 3 ساعت تمرین نوشتم.
  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

باید اعتراف کنم گذروندن یه روز بی نقص که کاراتو بکنی و چیزای جدید یاد بگیری خیلی سخته مخصوصا اگه بخوای این کار رو هر روز ادامه بدی.

به هر حال من تلاشمو میکنم تا یه ماه رو بدون نقص پیش ببرم ببینم آیا تفاوتی ظاهر میشه یا نه؟

خوب دیشب خوابم نمیبرد گفتم به جای وقت گذرونی برم خونه رو تمیز کنم بعدش خسته شدم و خوابم برد چون دیر خوابیده بودم ساعت 11:30 از خواب آماده شدم بعد از یه چای شروع کردم به تمرین نوشتن اما تمرین ها به شدت رو اعصاب بودن چیزای ساده و وقت گیر که از خودت میپرسی چرا باید به خاطر یه واحد اینقدر کار وقت گیر بکنی؟ به هر حال با کلی چونه زدن با خودم آخرش تمومش کردم و رفتم سراغ تمرین زبان و بعد تمرین اخلاق مهندسی در کل شاید یه چیزی حدود 8 ساعت از 12 ساعتی که بیدار بودم رو به تمرین نوشتن گذروندم 4 ساعت بقیه رو صرف نهار خوردن، یه ورزش 30 دقیقه ای و یه دوش و یه شام کردم.

در کل راضیم به جز اینکه ساعت خوابم داره به هم میخوره. این بده.

ببینیم امروز چه میکنیم

شنبه از 9 کلاس دارم تا ساعت 6، در کل 6 ساعتشو تو کلاس هستم. خیلی رو اعصابه میدونم. ولی بعضی کلاسا واقعا چیزای جالبی یاد میگیری مثل اینکه اخلاق چیه اصلا؟

اگر دوستتون بخواد به خاطر بیماری سخت و دردناکی که داره میخواد خودکشی کنه آیا به عقایدش به عنوان یه فرد احترام میذارید یا اینکه جلوشو میگیرید چون زندگی افراد بیشتر براتون مهمه تا خود فرد؟

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

کامل

امروز رو تصمیم گرفتم کامل باشم.

شب گزارششو کامل مینویسم.

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

مردم نادان

اوضاع اقتصادی خراب تر از اون چیزی بود که فکر میکردم. به وجود اومدن چنین جهشی در قیمت دلار به خوبی عدم آمادگی و عدم آموزش صحیح به مردم در مواقع ضروری اقتصادی رو نشون میده تا به جای اینکه پولشون رو صرف سرمایه گذاری در آینده علم بکنن، صرف خرید کاغذی میکنن که تنها فایده اش وارد کردن کالا از خارج کشوره، واقعا کارشون شرمگین هست. البته تقصیری ندارن، به آن ها آموزش درستی داده نشده، فقط به عده کمی تو ایران این آموزش ها داده شده، اینطوری هستش که هر آدم نا عقلی میره پولشو تبدیل به دلار کنه تا بتونه خرج زن و بچشو بده، خوب تونستی امروز خرج زن و بچه ات رو بدی جان برادر، فردا رو چه کار میکنی؟ با این کاری که میکنی عملا پولتو بی ارزش میکنی، رفته رفته اون کارخونه داری که تو این مملکت چیزی میسازی به خاطر واردات مواد اولیه و گرونی دلار، کالا کمتر تولید میکنه و از اون طرف ملت کمتر چیزی میخرن پس کارخونه دار همین کالا رو هم نمیتونه بفروشه پس کارگراش رو اخراج میکنه چرا؟ چون یه سری آدم دیوانه میخوان آینده خودشون و فرزندانشون تامین بشه ولی نمیدونن گرفتار چه دام بزرگی شدن و به بهای تامین حال فرزندانشون آیندشون رو فدا میکنن... .

ببخشید قاعدتا نباید توهین میکردم.

از همین جا عذر ازشون عذر میخوام.


درس پایه اقتصاد هستش که اگر کالایی تقاضا داشته باشه رقابت برای دریافتش بالا میره و گرون میشه، و اگر کالایی عرضه اش تو بازار کم بشه ولی همچنان مشتری هاش ثابت بمونن باز هم قیمت کالا بنابر رقابت، زیاد میشه. بعد از تحریم ها ایران حق مبادله با دلار رو نداره و این یعنی عملا عرضه دلار تو بازار ایران کم میشه، اون وقت همین دلاری که کارخونه دار ما بهش نیاز داره، یه عده آدم بیسواد اقتصادی میان بینش رقابت ایجاد میکنن تا گرون بشه در حالی که منابع تامین دلار هم محدود شده و نتیجه اش میشه آشوب، یک آشوب به تمام معنا.

خیلی سخته آدم یه چیزایی رو بفهمه و بدتر از اون به مردم بفهمونه.

انشاءالله بفهمند.

  • میلاد ساده