شعر ها ناقص

لطفا کمک کنید تا کامل شن

شعر ها ناقص

لطفا کمک کنید تا کامل شن

آخرین مطالب

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دلنوشته

روزگار ما چه زیباست، در پس تنهایی هایش چه چیز ها دارد،چشمه ای که در روستایی جاریست که روستا در شهر بود و شهر عضوی از کشوری که تمام نداشته هایش مردمش بود.مردمی با امید ولی بی کس ،زیبا و خالی، مستعد ولی محدود.

در آن کشور یک نفر بود یک نفر که فرمانده بود اما سربازی نبود.فرمانده خورشید بود و ابر ها همه ما بودیم،همه کشور.زمین بستر کشت بود،بستر زراعت اما آفتابی نبود،بارانی نبود،کوهی نبود تا مقابله ابر ها بایستد و سیلی باد را تحمل کند.دریای نبود که جای پستی را پر کند ابر بارده ای نبود که قطره اش را به زمین ببخشد،بادی نبود تا سنگینی مهاجرت و غربت را تحمل کند و آفتابی نبود که تا به زندگی رنگ دهد.دنیایشان خاکستری بود .


امیدم که بیایی،فرمانده.


#بازگشت

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

کیستم؟

این سوال خیلی پیش پا افتاده است از 8 سال پیش تا الان دارم دنبال جوابش میگردم ، گاهی وقتا جواب براش پیدا میکنم اما بعد چند وقت اون جواب به دلم نمیشینی!

من که هستم؟

1- اعمالم؟ پس چرا کارایی رو انجام میدم که باورش ندارم؟

2-جسمم؟ فانیه...!

3-منطقم؟ روز به روز داره تکامل پیدا میکنه ولی هنوز ناقصه.

4-روحم؟ اصلا سراغ روح نرید...! خدا گفته نمیفهمید ... !

5- هیچ یعنی اصلا کسی نیستم! -:مطمئنما وجود دارم!!!! D:

و ... .

شاید باورتون نشه اما یه زمانی فکر میکردم یه جانور هستم!!!یا یه دیوانه!!که البته اونم کار نمی کرد.


جواب خوبی پیدا نکردم براش تا اینکه منطق فازی رو یاد گرفتم!

فهمیدم همشونم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

منم با شنیدن این خبر ناگوار اعصابم خیلی به هم ریخت گاهی اوقات سعی میکنم خودمو جای افراد بذارم ولی نمیتونم... خیلی زجرم میده جای پدرش که با امید بچشو به مدرسه فرستاده تا رو پای خودش وایسه جای مادرش که به امنیت مدرسه خیلی اهمیت میده جای خودش که نمیدونه چه لطمه ای بهش وارد شد ، جای دوستاش که اگه بد باشن به دید حقارت باهاش رفتار میکنن و.... ،رفتار های سطحی و عامی ما که شاید از نظر خود فرد درست باشه میتونه یه ملتو نابود کنه.

از رفتار والدین تو فیلم ها میشد اوج نا اعتمادی رو ازشون حس کرد،حق هم داشتن،اون فرد منزجر کننده اولین فردی نبودش که این کار رو کرد،معلم های دیگه ای هم بودن ، معلم هایی از جنس قرآن،که دستگاه عدالتی حکم تبرئه رو برایش صادر کردند!!!

نکته اول:

سعید طوسی تو یکی از مصاحبه هاش با bbc گفته بود آبرویی تو محل برام نمونده و همتون هم میدونید آبروی یه مسلمون جایگاه ویژه ای داره اونوقت سوالی که پیش میاد اینه که اگه بی گناه باشه چرا بابت از بین رفتن آبروش از اون خانواده ها شکایت نکرده؟خیلی دلم میخواد با اون قاضی ای که حکم تبرئه رو امضا کرده بهش بگم چرا برای اعاده حیثیتش پرونده ای تشکیل نداد تا اون خانواده ها مجازات بشن؟

اینجاس که میفهمم تا عدالت راه زیادی باقی مونده،چون از ظلم باید به عدالت برسیم.


نکته دوم

بعد این حادثه مشمئز کننده اما خبری پخش شد که توسط افراد به ظاهر بسیجی(به باطن نمیدانم)سریع دست به دست میشد و اون اینکه رهبر خواسته تا حدود الهی رعایت بشه،دفعه اول نیست که رهبر چنین درخواستی میکنه موقع انتخابات 92 هم رهبر گفته بود که آراء مردم حق الناس اند.

به شخصه رهبر رو دوست دارم.

ولی اینکه رهبر بیاد و یک چیز واضح و شفاف رو اعلام کنه خیلی ترسناکه چون هممون میدونیم که حق الناس چیه و عدالت چیه.معنی این حرف اینه که عده ای نمیخوان حدود الهی جاری بشه و حتما یه نفر باید بهشون بگه که مثل آدم رفتار کنید تا مثل آدم رفتار کنن .و برای من این یعنی فساد،فسادی که تاوانش رو نظام باید بده.


یکی از دوستام تو کودکی بهش تجاوز شده بود، و من فهمیدم دلیل پرخاشگری امروزش چیه.

حتی خودم هم نزدیک بود بهم تجاوز بشه تو کودکی،من چیزی نمیدونستم فقط اینو میدونستم که کارشون بد بود برای همین پرتشون کردم زمین و از اون خرابه تا جایی که جون داشتم با دوچرخه رکاب زدم تا برسم خونه.خیلی شانس اوردم هرطور حسابش میکنم اینکه یه بچه 9 ساله با دو تا بچه 13 و 15 ساله درگیر بشه و پرتشون کنه هنوز برام مثل یه معجزس.برای من به خیر گذشت ولی برای دوستم نه.



ای کاش میشد حرفام نشر پیدا کنه.


  • میلاد ساده
  • ۰
  • ۰

آخر هفته جذاب

سلام بر همگی

امیدوارم روزهای خوبی رو سپری کرده باشین.

برای من یه خورده سخت میگذره ولی میگذره.

پس از همدیگر بگذرید که دنیا گذرانه !!!!

نمیدونم چطور شدش ولی آخراش دیگه کم اوردم خیلی به خودم یادآوری میکردم که تلاشتو بکن اما هرچه به آخرش نزدیک میشدیم دیگه خسته میشدم تا الان که هفته آخر هستیم و یه عالمه کار."اساتید گرامی لطفا آخر هفته یادتون نیفته که نه تمرین دادیم،نه کوییز گرفتیم،نه..." از خیر بعضی از کار ها میگذرم ولی دنیا به آخر نرسیده!.

آخر هفته تلاشمو میکنم بعد برمیگردم شهرستان و آماده میشیم برای امتحانا.

  • میلاد ساده